1. Kendinize alan verin. Sanılanın aksine, tipografi ekranda küçük karmaşık satırların düzenlenmesi ile değil, büyük ölçüde içindeki ve çevresindeki boşlukla ilgilidir. Bunu anlamak için fontları daha iyi anlamanıza yardımcı olur. 'O'nun ortasında boşluk 'b', 'c', 's' gibi harflerde de olduğu gibi kendine has bir özelliğe sahiptir. Tipografi çalışırken tüm bu detayların göz önünde bulundurulması gerekir. Tipografide hiyerarşiden bahsederken <h1> ile <p> arasındaki kısımdan söz ediyoruz. Fakat satırın ya da paragrafın akışını etkileyen farklı bir hiyerarşi daha var. Buna alan hiyerşisi diyebiliriz. Harfler, kelimeler ve satırlar arasındaki boşluk bu hiyerarşinin konusudur. Mobilde en iyi okunabilirlik için bu hiyerarşiyle özellikle ilgilenmek gerekiyor.
2. Ölçüye dikkat edin. Burada bahsettiğimiz ölçü, metni oluşturan satırların uzunluğudur. Satırların tamamı aynı uzunlukta olmayacağı için ideal ölçüyü tutturmak büyük önem taşıyor. Rahat okuma için ideal ölçü genellikle 65 karakter olarak kabul ediliyor. Ölçünün uzunluğunu belirlerken bu standardın yanı sıra font tasarımına dikkat etmek gerekiyor. 65 karakter bilgisayar ekranını doldurmak için çok az olabilir ama çoğu mobil cihazda, okunabilecek kadar büyük yazı boyutundaki 65 karakterin ekrana sığması için boşlukları küçültmek gerekebilir. Mobil ekranlarda bu ölçü için belirlenmiş bir standart yok. Yine de en çok 39 karakterlik dar sütunları çok sık görüyoruz.
3. İdeal satır arası boşluğunu bulun.
![mobil arayüz tasarımları tipografi](https://cdn.dijitalajanslar.com/2015/03/mobil-arayuz-tasarimlari-tipografi.jpg)
4. En etkili noktayı bulun Tüm fontların en az bir tane etkili noktası vardır. Ekranda bu noktanın öne çıkacağı bir tasarımla kullandığınız fonttan en yüksek verimi alabilirsiniz. Etkili noktayı öne çıkarmak için font boyutunu kullabilirsiniz. Doğru tasarımla etkili noktayı kullanarak şahane zıtlıklar oluşturabilirsiniz. Zıtlık, mobil arayüz tasarımları için tasarım yaparken büyük önem taşıyor. Çünkü dış etkenlere daha fazla maruz kalan kullanıcının dikkatini çekmenizi sağlıyor.
5. Düzensizliği kaybetmeden düzen sağlayın.
![mobil arayüz tasarımları](https://cdn.dijitalajanslar.com/2015/03/mobil-arayuz-tasarimlari.jpg)
6. Zıtlığı dikkatli kullanın. Metin ve arkaplan arasındaki zıtlık okunabilirliği kolaylaştırsa da zıtlık kullanırken çok dikkatli olmanız gerektiğini unutmayın. Çünkü beynimiz içeriğe bağlı olarak yargıda bulunur. Başlık, kullanıcı aynı anda çok fazla yazıyı görebildiği için masaüstü tasarımınızda gövdeden iki, hatta üç kat daha büyük olabilir. Mobildeyse, daha az metin gözükür ve abartılı zıtlık olumsuz etki bırakabilir. Mobil arayüz tasarımları, aşırı tipografik zıtlıklar içi pek uygun değil.
![mobil arayüz tasarımları tipografi kuralları](https://cdn.dijitalajanslar.com/2015/03/mobil-arayuz-tasarimlari-tipografi-kurallari.jpg)
7. Yazı boyutunu uyarlarken dikkat edin. Yazı boyutunu mobil tasarımınıza uyarlarken gerekli değişiklikleri yaptığınızdan emin olun. Tüm karakterleri otomatik olarak belli oranda küçültmek yerine, her bir kısıma özel olarak yeni bir yazı boyutu belirleyin. Başlığı ve dipnotu aynı oranda küçültürseniz dipnot okunmaz hale gelebilir. Diğer yandan masaüstü tasarımınızda çok farklı olan başlık ve metin boyutu, mobilde birbirine daha yakın olabilir. Çeşitli gruplar oluşturarak, her bir grup için en uygun yazı boyutunu belirleyin.
Tipografi her yeni teknolojiyle birlikte değiştiği için tasarımcıların kendini sürekli yenilemesi gerekiyor. Yine de okunabilir, başarılı bir tipografi için satırlar arası akışkan geçiş, temiz alan hiyerarşisi ve yeterli zıtlık konularına dikkat etmek gerekiyor. Bu özellikler mobil tasarımlar için büyük önem taşıyor.