İnteraktif Tasarım Çağı Hakkında 8 Öngörü

İnteraktif Tasarım Çağı Hakkında 8 Öngörü
Her şey o kadar hızlı gelişiyor ki… Daha dün arabalarımızdan arama yapmanın şaşkınlığı içerisindeydik. Şimdi ise sadece yerin 15 metre altındaki metroda dokunmatik ekranımızda HD videomuzu izlerken 3G’miz kesildiği zaman sinirleniyoruz. İnteraktif tasarım çağında hepimiz birbirimize bağlıyız.
  Connecting, hayatımızın “bağlı” olduğunu ve gittikçe daha da çok “bağlanacağını” anlatan, Bassett & Partners ve Microsoft tarafından hazırlanan kısa bir belgesel… 18 dakika uzunluğunda fakat izlemeye değer bir belgesel çünkü Method, Twitter, Arduino, Frog, Stamen, Microsoft, ve Nokia’dan tasarımcılar ile röportajlar içeriyor. Ayrıca harika kurgu sayesinde, her konuşmacının bakış açısı bir diğerinin cümlesiyle bitecek şekilde hazırlanmış. İnteraktif tasarım çağı veya genel ismiyle dijital çağ olarak nitelendirilen günümüzde, internetin, mobilitenin, kullandığımız akıllı cihazlardaki hızlı artış ve değişkenliğin, en önemlisi aletler sürekli gelişse de asıl üzerinden durulması gereken konunun bu aletlerin kullanıcı arayüzlerinde olması gerektiğinin altı çiziliyor. İzledikçe, birkaç önemli noktada ortak bir uzlaşma olduğunu göreceksiniz; 1. Telefonlarımıza çok fazla ilgi gösteriyoruz ve bu bizi gerçek deneyimlerden uzaklaştırıyor. 2. Analog metaforlar dijital araçlarda pek bir şey ifade etmiyor. 3. Ekrandan metin okumak gibi kısır deneyimler için yeni beklentiler içerisindeyiz. 4. UX (Kullanıcı Deneyimi) sürekli değişen ve öngörülemeyen bir şey… Şu an her deneyim akıcı ve esnek olmak zorunda. 5. Bir ürünü sadece anlamaya çalışmamalısınız. Bağlı olduğu ağları da anlamaya çalışmalısınız. 6. “Çevirimiçi aletler” dönemi geliyor; birçok internete bağlı alet edevatla karşılaşmak üzereyiz. 7. Tüm bilgilerimiz kendimizden daha büyük şeyleri besliyor; dijital bilgilerin “superorganizması” ya da “kolonisi”… Tüm bu fikirleri tek bir yerde topladığınızda, bazı fikir anlaşmazlıkları görürsünüz; internet tüm insanların düşüncelerinin süper organizması olduğu zaman dikkatimizi telefonlarımızdan  nasıl ayırabiliriz ki? Ağlar aktif oldukça ve bir şeyler değiştikçe ağın bir parçası olmak için nasıl bir ürün tasarlayabilirsiniz? Daha küçük konseptler bile şaşırtıyor, e-book’larda rahatça metin okuyamazsak, metni nasıl okuyor olmalıyız? Fakat bunlar yukarıdaki fikirlerin yanlış olduğunu ima etmiyor. Sadece "İnteraktif Tasarım" çağında çözülmesi gereken birçok konu olduğu anlamına geliyor.
Etiketler:

İlgili Haberler

Microsoft Linkedin'i 26.2 Milyar Dolara Satın Aldı!
Microsoft Linkedin'i 26.2 Milyar Dolara Satın Aldı!
Devamını Oku >
BrandZ: Dünyanın En Değerli Markaları 2016
BrandZ: Dünyanın En Değerli Markaları 2016
Devamını Oku >